Fit for 55: nulové emisie CO2 pre nové osobné automobily a dodávky v roku 2035
Tlačová správa 14.2.2023 Spravodajstvo Európsky parlament
Nové právne predpisy stanovujú cestu k nulovým emisiám CO2 pre nové osobné a ľahké úžitkové vozidlá v roku 2035, pričom cieľom pre celý vozový park EÚ je znížiť emisie CO2 produkované novými automobilmi a dodávkami o 100 % v porovnaní s rokom 2021. Priebežné ciele zníženia emisií do roku 2030 predstavujú 55 % v prípade automobilov a 50 % v prípade dodávok.
Čo nám priniesla konferencia „Prechod Slovenska na inteligentnú a udržateľnú mobilitu
Smart riešenia v oblasti mobility, testovacie centrá, spoločenská akceptácia, dostupné finančné nástroje ale aj existujúce unikátne zahraničné alebo slovenské projekty. V týchto a ďalších mnohých témach sa niesol duch konferencie „Prechod Slovenska na inteligentnú a udržateľnú mobilitu", ktorý sa konal 22. septembra pod záštitou Ministerstva investícii, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej v spolupráci s platformou Smart Mobility Slovakia.
Li-ion batérie a ich riziká
Olovené batérie a batérie na báze lítium-iónových automobilov zahŕňajú niektoré významné rozdiely. Medzi hlavné rozdiely patrí bunková štruktúra, hustota, tok prúdu, chemikálie a minerály iónovej batérie. 80 % energie sa môže použiť predtým, ako sa lítiová batéria považuje za „vybitú“ - u olovenej batérie to je iba 30 % až 50 % energie.
Aspekty vplyvu elektrických vozidiel (EV) na uhlíkovú stopu
Uhlíková stopa zahŕňa všetky skleníkové plyny a je „meradlom vplyvu aktivít na množstvo CO2 vyprodukovaného spaľovaním fosílnych palív“. Treba si uvedomiť, že aj výroba EV zanecháva uhlíkovú stopu, nie je to len o prevádzke EV.
Úskalia prechodu na elektromobilitu
Trh s elektrickými vozidlami (EV) ovplyvní každého z nás. Dopady elektrických vozidiel sa dotknú všetkých aspektov života. Postupná elektrifikácia ovplyvní elektrickú sieť ale aj naše nároky na spotrebu elektrickej energie.
Ako by automobiloví hráči mali zosúladiť svoje strategické priority - časť 6
Celkové výnosy z osobnej mobility sa do roku 2030 zrýchlia, no meniace sa trhy a nové technológie zaručujú, že budúci automobilový rast bude granulovanejší ako v minulosti. Rast naprieč tradičnými trhmi a segmentmi už nie je samozrejmosťou. Automobiloví výrobcovia OEM budú musieť zabezpečiť rast z rôznych zdrojov, ako je mobilita vo veľkých mestách a opakujúce sa toky príjmov po predaji. So vznikom netradičných príjmových kanálov má vlastníctvo hodnotového reťazca mobility potenciál na narušenie.
Nové výzvy a príležitosti v oblasti mobility - časť 5
Aj keď sa rast výnosov v automotive môže zrýchľovať, tradičné hranice odvetví sa posúvajú a menia sa aj pravidlá hry. V rámci zložitejšieho a diverzifikovanejšieho odvetvia mobility budú súčasní hráči automotive nútení súťažiť súčasne na viacerých frontoch a spolupracovať s konkurenciou.