Novinky v Automotive 18.10.2024

Graf dňa: Kríza európskeho automobilového priemyslu sa Slovenska zatiaľ príliš nedotkla

Slovenské automobilky sú tento rok vyťažené na 76 percent, lepšie na tom sú len fabriky v Česku. 

Konkurenčnú výhodu výroby na Slovensku zmenšujú konsolidačné opatrenia, ktoré firmám zvýšia náklady a dane.

Množiace sa správy o problémoch európskeho automobilového priemyslu sa na prvý pohľad Slovenska netýkajú, keďže automobilky v krajine sú vyťažené omnoho viac než fabriky na západe kontinentu. Ich konkurenčná výhoda spočívajúca v nižších nákladoch sa však v dôsledku protibiznisových opatrení slovenskej vlády zmenšuje.

Výroba na Slovensku v tomto roku pravdepodobne dosiahne 76 percent kapacity, čo v porovnaní s rokom 2019 predstavuje pokles o 6 percentných bodov, ukazuje Graf dňa z údajov spoločnosti GlobalData pre Reuters. Napriek prepadu sú slovenské automobilky po fabrikách v Česku druhými najvyťaženejšími z ôsmich analyzovaných krajín Európy. Na opačnom konci spektra sa nachádza Taliansko, kde výroba dosiahne len 38 percent kapacity.

Pre dodávateľský reťazec EV je to späť k základom

DETROIT – Spoločnosti zaoberajúce sa výrobou batérií sa znovu pozerajú na svoje podnikanie, keďže rast predaja elektrických vozidiel sa spomaľuje, automobilky odkladajú nové elektrické modely a nadšenie pre technologický prechod ochladzuje.

Stellantis pretvára vedúce postavenie na integráciu logistiky, dodávateľského reťazca a výroby s cieľom dosiahnuť väčšiu agilitu v reakcii na globálne výzvy.

Spoločnosť Stellantis oznámila významnú zmenu svojho vedenia, zlúčenie logistiky a výroby. Tento krok má za cieľ prelomiť silá, umožniť rýchlejšie rozhodovanie a vybudovať súdržnejšiu reakciu na prebiehajúce výzvy dodávateľského reťazca s cieľom zvýšiť flexibilitu v rámci globálnych operácií. 

Nadnárodný OEM Stellantis ohlásil rozsiahlu a okamžite účinnú manažérsku reštrukturalizáciu s cieľom „podporiť zjednodušenie“ a „zvýšiť výkonnosť organizácie“ pod vedením generálneho riaditeľa Carlosa Tavaresa, pričom ako hlavnú hnaciu silu rozhodnutia jasne uviedol „turbulentné globálne prostredie“.

Reštrukturalizácia na výkonnej úrovni pritiahla okamžitú pozornosť ako jasný náznak rastúcej hladiny ortuti v danej situácii. S kľúčovými globálnymi výzvami v oblasti automobilovej logistiky, od prerušenia dodávateľského reťazca , geopolitickej nestálosti , preťaženia prístavov , obchodných vojen , nedostatku materiálu (napríklad tých, ktoré majú vplyv na polovodiče ), až po zložitosť logistiky batérií a povinné presadzovanie trvalo udržateľných praktík, sa jasne a čoraz viac zameriava na premapovanie vzťahu medzi automobilovou logistikou a výrobou v niekoľkých OEM. 

Teraz, s generálnym riaditeľom a zakladateľom Stellantis Taverasom, ktorý má odísť do dôchodku v roku 2026, sa novo ohlásená reorganizácia automobilky snaží priblížiť funkcie logistiky, dodávateľského reťazca a výroby v snahe zvýšiť flexibilitu a odolnosť voči takémuto posunu. nepredvídateľné prostredie logistiky vozidiel.

Po prvé, skutočnosť, že táto organizačná zmena je v platnosti „s okamžitou platnosťou“, poukazuje na akútnu povahu výziev.

Závod VW v Nemecku stráca produkciu Porsche a čelí neistej budúcnosti

Porsche zastavuje výrobu svojich modelov Cayman a Boxster v závode materskej Volkswagen Group v nemeckom Osnabrücku, čím ohrozuje budúcnosť závodu.

Porsche presunie výrobu týchto dvoch modelov do svojho hlavného závodu v Zuffenhausene v južnom Nemecku od Veľkej noci 2026.

Táto správa zvyšuje neistotu ohľadom továrne v Osnabrücku po tom, čo šéfovia VW v septembri povedali, že už nemôžu vylúčiť zatvorenie závodov v Nemecku v dôsledku spomaľujúceho sa dopytu.

Továreň v Osnabrücku, ktorá má 2 300 zamestnancov, vyrobila v minulom roku niečo vyše 28 000 vozidiel a má potenciálnu ročnú kapacitu až 100 000 kusov.

Okrem Cayman a Boxster vyrába továreň VW T-Roc Cabrio, ktorý sa na budúci rok vyradí z výroby.

Porsche toto rozhodnutie potvrdilo spravodajstvu NDR Dolné Sasko, pričom ako dôvod presunu výroby uviedlo slabnúci dopyt v Číne.

Bratislavský Volkswagen nie je favoritom na výrobu 20-tisícového e-auta

Vyústením momentálnej krízy na automobilovom trhu by malo byť aj dlhoočakávané zlacnenie elektromobilov. Ceny by mali ísť výraznejšie dole od budúceho roka, najmä ak Európska únia ustojí tlak na zvrátenie prísnejších emisných štandardov pre automobilové koncerny.

Z tlaku na vyššiu efektívnosť pri výrobe by mohli profitovať aj slovenské fabriky. Podľa Patrika Križanského zo Slovenskej asociácie pre elektromobilitu patria v rámci svojich materských koncernov k najefektívnejším. V okolitých krajinách im však vyrástla tvrdá konkurencia.

Práve vo chvíli, keď slovenské fabriky súperia o to, či sem centrály umiestnia aj výrobu novej generácie lacnejších elektrických vozidiel, prichádza štvrtá Ficova vláda s transakčnou daňou.

Prvým signálom, že slovenské závody majú problém s konkurencieschopnosťou, môže byť aj rozhodovanie nemeckého Volkswagenu o tom, kde sa bude vyrábať jeho nový 20-tisícový elektrický model. Bratislava vraj nepatrí k favoritom.

EV značky Renault, BYD a Tesla budú na parížskom veľtrhu medzi hviezdami.

PARÍŽ – Parížsky autosalón v roku 2024 poukáže na to, ako západné značky bojujú o získanie pozície na spomaľujúcom sa trhu s elektrickými vozidlami a zároveň bránia čoraz tvrdšej konkurencii zo strany čínskych rivalov.

Francúzske značky budú mať na svojej domácej prehliadke veľké zastúpenie. Renault 4 E-Tech s retro tematikou, malý elektrický crossover, je veľkým debutom značky.

Stellantis sa predstaví so svojimi francúzskymi značkami Peugeot a Citroen, ako aj so svojou talianskou športovou značkou Alfa Romeo.

BMW, Audi a Volkswagen sú medzi ďalšími európskymi značkami, ktoré sa zúčastňujú na výstave, zatiaľ čo Mercedes-Benz podujatie vynecháva. Južnú Kóreu bude zastupovať Kia, no sesterská značka Hyundai sa nezúčastňuje.

Ford vyzdvihuje svoj plne elektrický crossover Capri, zatiaľ čo značka Cadillac od General Motors predstavuje svoje opätovné uvedenie na trh v Európe ako značku EV s modelom Lyriq.

Čínske automobilky zintenzívňujú svoju európsku predajnú ofenzívu napriek tomu, že čelia represívnym clám Európskej únie na elektromobily dovážané z Číny. K BYD, svetovému lídrovi v oblasti elektrifikovaných vozidiel, sa pridajú menšie čínske značky vrátane nového partnera Stellantis Leapmotor.

Tesla sa vracia do Paríža šesť rokov po svojom poslednom vystúpení v roku 2018, keď predstavila Model 3. Na jej stánku bude celý rad automobilky vrátane Cybertrucku.

Exekutíva EÚ po hlasovaní prijme clá na čínske elektromobily.

BRUSEL 4. októbra (TASR) - Európska komisia v piatok uviedla, že dostala od členov EÚ dostatočnú podporu na zavedenie ciel až do výšky 45 % na dovoz čínskych elektrických vozidiel v najpopulárnejšom obchodnom prípade bloku, ale bude pokračovať v rokovaniach s Pekingom. .

Komisia, ktorá dohliada na obchodnú politiku bloku, navrhla konečné clá na elektromobily vyrobené v Číne na nasledujúcich päť rokov, aby čelila tomu, čo považuje za nespravodlivé čínske dotácie po ročnom antisubvenčnom vyšetrovaní.

VW opäť znižuje prognózu zisku na rok 2024 kvôli klesajúcemu dopytu po automobiloch

Zníženie výhľadu VW pridáva k výzvam pre generálneho riaditeľa Olivera Bluma, ktorý varoval, že náklady v Nemecku sú príliš vysoké, keďže rast elektromobilov sa spomaľuje a čínski rivali tlačia do Európy.

Zdieľanie údajov o vozidle: nevynájdime znovu koleso

Existuje viac ako 20 existujúcich nariadení EÚ, ktoré upravujú zdieľanie údajov z pripojených vozidiel. Tieto pravidlá už umožňujú spotrebiteľom plnú kontrolu nad ich údajmi a zároveň poskytujú spravodlivý a vyvážený systém pre prístup tretích strán. Napriek súčasnému množstvu nariadení sa EÚ pripravuje na zavedenie ďalšej.

V Česku nová automobilová kríza už zatvára fabriky. Slovenskí subdodávatelia sa boja tiež, no niektorí vidia aj novú šancu.

  • Nadnárodný výrobca autosedačiek Adient, ktorý má firmy aj na Slovensku, zatvára v Česku dva závody s viac ako tisíc ľuďmi.
  • Na Slovensku majú z krízy obavy hlavne tí subdodávatelia, ktorí viac závisia od exportu do západoeurópskych automobiliek.
  • Firmám napojeným na slovenské automobilky majú zákazky rásť, a to aj vďaka presunom výroby z iných častí Európy.

Siemens vyrobí nabíjaciu jednotku pre elektromobily v snahe urýchliť rast.

Siemens založí svoje podnikanie v oblasti nabíjania elektrických áut a nákladných vozidiel ako nezávislú jednotku s tým, že vyčlenenie pomôže divízii nadviazať nové partnerstvá a podporiť rast.

Nové usporiadanie nasmeruje jeho jednotku elektrickej mobility na cestu, aby bola agilnejšia s väčšou voľnosťou pri „definovaní oblastí zamerania na základe silných stránok podnikania,“ povedal v pondelok Matthias Rebellius, vedúci divízie inteligentnej infraštruktúry spoločnosti Siemens. Spoločnosť bude mať dobrú pozíciu na to, aby si vybudovala zákaznícku základňu v oblasti nabíjania EV, dodal.

Spoločnosť spája divíziu s Helioxom, špecialistom na jednosmerné rýchlonabíjacie riešenia pre elektrobusy a nákladné autá, ktorý Siemens nedávno získal. Tento krok nasleduje po rozhodnutí Siemensu spred dvoch rokov spojiť svoje nabíjacie aktivity do samostatnej jednotky.

Siemens so sídlom v Mníchove má za sebou históriu vyčleňovania a následného predaja alebo kótovania obchodných jednotiek, keďže sa spoločnosť snaží zamerať na svoje kľúčové kompetencie v oblasti automatizácie tovární a softvérových riešení.

Graf dňa: Slovensko by čínske odvetné clo na dovoz áut zasiahlo po Nemecku najviac z EÚ

Ak sa Čína rozhodne na európske clá na elektromobily odpovedať zavedením podobnej prirážky na dovoz áut z Európskej únie, Slovensko bude medzi krajinami, ktoré to pocítia najviac.

EÚ v júli k dovtedajšiemu 10-percentnému clu na elektromobily z Číny pridala prirážky až do výšky 38 percent v závislosti od konkrétneho výrobcu, neskôr ich mierne znížila. Podľa agentúry Bloomberg by členské krajiny mali tento mesiac hlasovať, či sa dočasné opatrenie natiahne na päť rokov. Čína hrozí odvetou, avšak aktuálne skúma dovozy bravčového či luxusného tovaru vrátane koňaku. O clách na automobily zatiaľ nehovorí.

Aké by mohli mať následky, naznačuje Graf dňa z údajov čínskej colnej správy, ktorý zobrazuje hodnotu dovozu áut so spaľovacími motormi – s výnimkou malých vozidiel – v závislosti od ich pôvodu. Slovensko patrí medzi tri krajiny s najväčšou hodnotou vývozu do Číny v tejto kategórii. Na prvom mieste je Nemecko, nasleduje USA, ukazujú čísla, ktoré spracovala agentúra Bloomberg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VW si môže rezervovať až 4,4 miliardy dolárov v rezervách na zníženie kapacity, hovorí maklérska spoločnosť

BERLÍN - Skupina Volkswagen si môže rezervovať až 4 miliardy eur (4,4 miliardy dolárov) v rezervách na plánované zníženie kapacity už vo štvrtom štvrťroku, uviedli analytici z maklérskej spoločnosti Jefferies v poznámke po tom, čo cestovali s manažérmi spoločnosti v Severnej Amerike.

VW začiatkom tohto mesiaca uviedol, že po prvý raz vo svojej histórii uvažuje o zatvorení závodov v Nemecku, čo je súčasťou plánu znižovania nákladov, keďže sa snaží konkurovať ázijským rivalom.

"Dôvod na zmenu veľkosti menovca (značky) VW nie je nový, ale zmysel manažmentu pre naliehavosť a odhodlanie riešiť nadmernú kapacitu a modely výdavkov sú," napísali analytici Jefferies v poznámke.

„Tri dni na cestách v Severnej Amerike s vedením nás presvedčili, že neexistuje plán B, ktorý by vylúčil zníženie kapacity,“ uviedli a dodali, že rozhodnutia by mohli viesť k rezervám vo výške 3 až 4 miliárd eur v štvrtom štvrťroku.

Jefferies nešpecifikoval účel cesty.

VW to odmietol komentovať.

Ako výrobcovia automobilov prispôsobujú plány elektrifikácie, keď sa dopyt spomaľuje.

Výrobcovia automobilov rušia plány na elektromobily na batérie, pretože kupujúci sa vyhýbajú elektromobilom kvôli ich často vysokým cenám nálepiek v porovnaní s autami so spaľovacím motorom a obavám, či sa dostanú do cieľa v prostredí zlej nabíjacej infraštruktúry vo väčšine krajín.

Tieto automobilky nedávno zmiernili svoje očakávania v chronologickom poradí, počnúc najnovším:

Toyota

Toyota   znížila svoje plány výroby elektrických vozidiel na rok 2026 o tretinu, informoval obchodný denník Nikkei 6. septembra. Toyota v reakcii na správu uviedla, že sa nič nemení na jej zámere vyrábať 1,5 milióna BEV ročne do roku 2026 a 3,5 miliónov do roku 2030. Uviedla však, že tieto čísla nie sú cieľmi, ale referenčnými hodnotami pre akcionárov. V nasledujúcich troch rokoch plánujú Toyota a Lexus pridať 10 nových BEV, vrátane modelov na novej platforme a ďalších na vylepšených verziách súčasnej architektúry e-TNGA .

Volvo

Automobilka 4. septembra zrušila svoj cieľ prejsť do roku 2030 výlučne na elektrický pohon a uviedla, že v tom čase očakáva, že bude stále ponúkať niektoré hybridné modely. Jeho cieľom je, aby 90 – 100 percent áut predaných do roku 2030 tvorili BEV alebo plug-in hybridy, pričom až 10 percent by tvorili takzvané mild hybridy.

Volkswagen

Volkswagen nezmenil svoje ciele do roku 2030, aby BEV tvorili 70 percent predaja v Európe a 50 percent v USA a Číne, napriek tomu, že opakovane varoval pred spomalením dopytu. Technologický šéf jej skupiny Thomas Schmall však v auguste povedal, že plány VW na nové továrne na batérie nie sú pevne stanovené a závisia od dopytu po EV.

Ford

Ford v auguste znížil podiel plánovaných ročných kapitálových výdavkov určených na BEV na približne 30 percent zo 40 percent, vzhľadom na rastúci dôraz na hybridy, a uviedol, že zabíja plánované elektrické SUV a tlačí späť novú elektrickú verziu svojho najpredávanejšieho modelu. vyzdvihnutie. V máji americká automobilka uviedla, že prehodnocuje svoj plán predávať v Európe do roku 2030 iba plne elektrické autá, keďže predaj EV sa v regióne nerozbehne.

Porsche

Prémiová značka v júli oslabila svoje ambície v oblasti elektromobilov a uviedla, že svoj predtým oznámený cieľ 80-percentného predaja plne elektrických vozidiel do roku 2030 môže dosiahnuť len vtedy, ak si to vyžiada dopyt a vývoj v sektore elektrických vozidiel.

Renault

Začiatkom roka 2022 generálny riaditeľ Luca De Meo povedal, že všetky predaje značky Renault v Európe budú do roku 2030 plne elektrické , ale o dva roky neskôr sa cieľ zmenil, keď generálny riaditeľ značky Fabrice Cambolive pre Automotive News Europe povedal, že Renault vidí dvojitú stratégiu ponuky. BEV a autá so spaľovacím motorom na najbližších 10 rokov , teda po roku 2030.

General Motors

V júni GM znížila svoju prognózu výroby BEV na rok 2024 a v júli odmietla zopakovať svoju predpoveď, že do konca roka 2025 vyrobí v Severnej Amerike 1 milión BEV.

Mercedes-Benz

Automobilka vo februári uviedla, že predaj elektrických vozidiel, vrátane hybridov, bude do roku 2030 predstavovať až 50 percent z celkového počtu , o päť rokov neskôr, ako sa predpokladalo v roku 2021. Taktiež spomalila svoje plány kapacity batériových článkov, keďže dopyt po elektrických vozidlách neklesol. vyzdvihnúť.

Bentley

Bentley malo za cieľ do roku 2030 vytvoriť kompletnú zostavu BEV, ale v marci vtedajší generálny riaditeľ Adrian Hallmark povedal, že plán bol posunutý späť a zamerať sa viac na plug-in hybridné modely .

Aston Martin

Automobilka vo februári uviedla, že očakáva uvedenie svojej prvej novej generácie BEV na trh v roku 2026 , z predchádzajúcich plánov na uvedenie na trh v budúcom roku. "Spotrebiteľský dopyt (po BEV), určite za cenu Aston Martin, nie je taký, aký sme si mysleli pred dvoma rokmi," povedal vtedy výkonný predseda predstavenstva Lawrence Stroll.

Čínski dodávatelia a výrobcovia elektromobilov zaplavili veľký veľtrh v Nemecku

FRANKFURT – Takmer 900 čínskych dodávateľov a hŕstka výrobcov elektrických vozidiel predstavuje svoje produkty na veľtrhu vo Frankfurte, kde automobilový sektor krajiny vzdoruje hroziacim obchodným prekážkam, aby rozšíril svoju globálnu stopu a zabránil narúšaniu ziskovosti doma.

Čínski výrobcovia automobilov vrátane BYD , Geely, Hongqi a GAC ​​International boli pripravení vystaviť svoje vozidlá na veľtrhu s názvom Automechanika ako doplnok k udalosti, ktorá sa zvyčajne zameriava na dodávateľov.

ACEA vydáva najmodernejšie odporúčania pre automatizáciu vozidiel.

So začiatkom nového mandátu EÚ Európska asociácia výrobcov automobilov (ACEA) oznamuje svoje odporúčania #FutureDriven týkajúce sa automatizovaného riadenia, ktoré predstavujú ambiciózny plán vývoja tejto kľúčovej technológie.

Keďže investície európskeho automobilového priemyslu do automatizovaných vozidiel začínajú prinášať výsledky, máme ambicióznu víziu do budúcnosti a vytvorili sme konkrétny súbor odporúčaní naprieč celými fázami výskumu, vývoja a nasadenia v automatizovanom automobilovom sektore.

Odporúčania, ktoré sme uviedli v tejto publikácii, sú tiež doplnené o konkrétne prognózy týkajúce sa blízkej budúcnosti automatizovaného riadenia, rozdeleného na konkrétne aplikácie, v krátkodobom až strednodobom horizonte.

„Sme jedným z prvých odvetví, ktoré doteraz pokročili vo vývoji a testovaní automatizácie našich produktov, a máme na čo byť hrdí, pokiaľ ide o to, čo sme dosiahli,“ zdôraznil Pierre Millette, technologický riaditeľ ACEA. „Náš plán ukazuje nielen automatizáciu v dnešnej praxi, ale aj konkrétne časové plány pre budúce nasadenie životne dôležitej technológie, ktorá poháňa európsku konkurencieschopnosť“ .

Pokrývajúc šesť kľúčových oblastí, ktoré by zabezpečili úspešné nasadenie automatizovaných vozidiel v Európe, zdôrazňujeme potrebu:

  • Posilniť inovačné schopnosti európskych spoločností a zefektívniť legislatívu do jednotných noriem EÚ
  • Aktualizujte, prispôsobte a posilnite infraštruktúru a legislatívu , aby ste zaistili bezpečnosť na cestách a pohodlie našich vodičov a cestujúcich
  • Aktualizujte schémy schvaľovania a rozšírte počet automatizovaných aplikácií pre vozidlá povolených v Európskej únii
  • Vypracovať robustný systém financovania pre automatizované služby osobnej a nákladnej dopravy
  • Zabezpečte, aby boli vodiči a prevádzkovatelia úžitkových vozidiel chránení pracovnými predpismi
  • Zabezpečiť, aby sa táto technológia stala prístupnou a inkluzívnou pre širšiu verejnosť a podporovala budúcich vodičov a cestujúcich

To všetko dopĺňa plán automatizácie ACEA, ktorý ukazuje časový plán všetkých prípadov použitia v automobilovom priemysle do roku 2030 a neskôr. Toto sú snahy, ktoré do budúcnosti posunú zelenú, inteligentnú a konkurencieschopnú Európu.
www.acea.auto/files/ACEA_Automated_and_autonomous_roadmap.pdf
Celú správu si môžete pozrieť TU

VW varuje pred zatváraním závodov, núteným prepúšťaním v Nemecku v rámci znižovania nákladov

VW považuje jeden veľký závod na výrobu vozidiel a jeden závod na výrobu komponentov v Nemecku za zastarané, uviedla podniková rada automobilky. 

Skupina Volkswagen uviedla, že už nemôže vylúčiť zatvorenie závodov v Nemecku, pretože hľadá spôsoby, ako ušetriť ďalších niekoľko miliárd eur na svojej hlavnej značke VW.

Automobilka by tiež mohla zaviesť povinné prepúšťanie v Nemecku, čím by ukončila program zabezpečenia zamestnania, ktorý vylučoval nútené prepúšťanie do roku 2029.

VW považuje jeden veľký závod na výrobu vozidiel a jeden závod na výrobu komponentov v Nemecku za zastarané, uviedla podniková rada automobilky.

Akékoľvek odstávky by znamenali prvé zatvorenie v Nemecku počas 87-ročnej histórie spoločnosti, čím by sa VW dostal do konfliktu s mocnými odbormi.

Odborový zväz IG Metall prisľúbil  „tvrdý odpor“.

"Predstavenstvo dnes predstavilo nezodpovedný plán, ktorý otriasa základmi Volkswagenu a predstavuje obrovskú hrozbu pre pracovné miesta a miesta," uviedol Thorsten Groeger z IG Metall.

"Nebudeme tolerovať plány, ktoré spoločnosť robí na úkor pracovnej sily a ktoré masívne narúšajú regióny v našej krajine," dodal Groeger.

Značka VW, ktorá poháňa väčšinu predaja automobilov automobilky, je prvou zo značiek skupiny, ktorá podstúpila do roku 2026 úsporu nákladov vo výške 10 miliárd EUR (11,07 miliardy USD), keďže sa pokúša zefektívniť výdavky, aby prežila prechod na elektromobily.

Zvyšovanie výnosov značky VW sa stalo tvrdším v dôsledku vyšších nákladov na logistiku, energiu a prácu. Marža značky klesla počas prvého polroka na 2,3 percenta v porovnaní s 3,8 percentami pred rokom. Úsilie je čoraz ťažšie v dôsledku prudkého prechodu na elektrické vozidlá a spomalenia spotrebiteľských výdavkov.

Skupine Volkswagen sa nedarí plniť plán znižovania nákladov svojej rovnomennej vlajkovej značky. Dôvodom sú slabý predaj a výpadky v dodávkach komponentov, píše Handelblatt.

Koncern minulý rok v decembri zverejnil úsporný program, vďaka ktorému by sa mali náklady v značke Volkswagen znížiť až o 10 miliárd eur. Do splnenia cieľa úspor na tento rok chýbajú 2 až 3 miliardy eur, uviedli pre Handelblatt dva zdroje oboznámené s problematikou. Hovorca Volkswagenu odmietol medializované informácie komentovať.

Úsporný program predpokladá v značke Volkswagen zníženie administratívnych nákladov približne o pätinu, úsporu miliardy eur do roku 2028 vďaka skráteniu vývojových cyklov nových produktov z 50 mesiacov na tri roky, redukciu výrobných časov alebo zrušenie plánovaného nového výskumného a vývojového pracoviska v hodnote 800 miliónov eur, ktoré malo stáť v centrále koncernu vo Wolfsburgu. (tasr)

Čínski výrobcovia elektrických vozidiel utrpeli v júli po spustení ciel neúspech v Európe

Čínske automobilky zasiahli zvýšené clá EÚ a zmeny v dotáciách na elektromobily. 

Čínski výrobcovia automobilov zaregistrovali v júli v Európe menej elektrických áut, keďže nové clá zosilnili vplyv širšieho prepadu predaja elektromobilov.

Značky vrátane SAIC MG a BYD predstavovali 9,9 percenta registrácií EV v regióne, čo je pokles z 10,2 percenta v júli 2023, podľa výskumníka Dataforce.

Celkový dopyt po elektromobiloch naďalej klesal po tom, čo Nemecko, najväčší európsky automobilový trh, koncom minulého roka zrušilo stimuly.

Čínski výrobcovia automobilov a ich európski partneri, ktorí dovážajú batériové elektrické autá do Európskej únie, sa snažili prispôsobiť zavedeniu nových ciel z 5. júla, ktoré zvýšili clá na elektrické vozidlá vyrobené v Číne až na 48 percent.

Prvá veľká továreň na batérie LFP v Európe sa otvára v Nórsku uprostred prudkého nárastu trhu s úložiskami

S množstvom lacnej a čistej vodnej energie je severský región domovom výrobcov batérií vrátane švédskych Northvolt a Freyr Battery, aj keď sa ešte len uvidí, či európski výrobcovia dokážu konkurovať dodávateľom v Číne alebo USA. 

Spoločnosť Morrow Batteries otvorila dvere do prvej veľkej továrne na výrobu lítium-železo-fosfátových batérií v Európe, pretože zvyšuje výrobu v snahe získať 140 miliónov dolárov z vládneho financovania a dostatok zákazníkov na pokrytie prvého celého roka výroby.

"Toto je pre nás významný rok," povedal generálny riaditeľ Lars Christian Bacher vo štvrtok v rozhovore. "Musíme dokončiť túto továreň, spustiť ju a ukázať sebe, našim majiteľom, trhu, že sme skutočne schopní vyrábať."

Globálna výrobná kapacita pre batérie LFP prudko rastie, podporovaná výrobou od veľkých čínskych výrobcov vrátane CATL, najväčšieho svetového výrobcu batérií.

S rastom predaja elektrických vozidiel – najväčšieho zdroja dopytu po batériách – dochádza k výraznému spomaleniu, výrobcovia LFP batérií s ich nižšími nákladmi a dlhou životnosťou zaznamenávajú boom na trhu stacionárnych skladovacích zariadení.

Ciele batérie Volkswagen nie sú „vytesané do kameňa“, povedal šéf batérie FAS

Cieľ vybudovať 200 gigawatthodín kapacity batérie do roku 2030 nie je „vytesaný do kameňa“ a automobilka bude sledovať, ako sa bude vyvíjať dopyt po elektrických vozidlách (EV), uviedol v piatok šéf jej batérií pre nemecký denník FAS.

"Náš cieľ je reálny, ale nie je vytesaný do kameňa. Budovanie tovární na batérie nie je samoúčelné. Rozširovanie tovární bude závisieť od toho, ako sa bude vyvíjať trh s elektromobilmi," povedal Thomas Schmall podľa predbežných informácií. zverejnil úryvky rozhovoru, ktoré majú byť v plnom znení uverejnené v nedeľu vo Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

VW odloží uvedenie prvého elektromobilu modelového radu Trinity na trh na začiatok budúceho desaťročia. Plánuje ho vyrábať na novej platforme SSP. Prednosť na nej dostane elektrický Golf so štartom produkcie do roku 2029. 

V rámci projektu Trinity plánoval Volkswagen podľa skorších informácií vyrábať od roku 2026 nový vlajkový elektrický sedan s pokročilými funkciami samoriadenia.

Podľa denníka Handelsblatt sa Trinity začne vyrábať až v roku 2032. Dôvodom je slabý dopyt po elektromobiloch a nevyriešené problémy so softvérom.

Volkswagen chce v roku 2026 uviesť na trh aj zlepšenú verziu modelu ID.4. S výrobou sa počíta na existujúcej platforme MEB po jej modernizácii.

Koncern predpokladá, že investície do modelov E-Golf a ID.4 budú mať v porovnaní s modelom Trinity skoršiu návratnosť.

Americký výrobca čipov Onsemi si v júni vybral Rožnov pre nové výrobné centrum za 2 miliardy dolárov.

V uplynulých týždňoch sa tu vystriedalo niekoľko návštev developerov, riaditeľa miestnej univerzity a vládnych úradníkov, za ktorými chodili televízne štáby.

Záujem nie je prekvapujúci, keďže pôjde o najväčšiu investíciu zahraničnej spoločnosti v Českej republike za posledné tri desaťročia.

Ale odráža aj to, že na pláne vyrábať novú generáciu mikročipov záleží viac než na vyhliadkach jedného kúta strednej Európy.

Spoločnosť Onsemi rozšíri existujúci závod na výrobu čipov pre elektrické vozidlá a priemysel obnoviteľných zdrojov energie, pričom už má podpísanú zmluvu so skupinou Volkswagen.

Úspech nie je dôležitý len pre mesto a stagnujúcu českú ekonomiku, ale aj pre schopnosť Európskej únie zabezpečiť dodávky uprostred globálneho boja o kritické komponenty.

"Polovodiče sa stávajú základom modernej ekonomiky," povedal minister priemyslu a obchodu Jozef Sikela. "Čím viac týchto nových technológií dokážeme vyrábať na domácom trhu, tým lepšie pre našu ekonomickú bezpečnosť."

Investícia do onsemi je v porovnaní s niektorými technologickými projektmi inde v Európe skromná.

Súčasný rožňavský závod však už teraz zohráva v rámci spoločnosti nadštandardnú úlohu, pretože navrhuje aj vyrába polovodiče.

To je kľúčové pre posun českej ekonomiky smerom k ziskovejšiemu, menej náročnému priemyslu na pracovnú silu, než je tradičná výroba automobilov a automobilových súčiastok.

Približne 2 200 zamestnancov spoločnosti onsemi v krajine vyrobí denne 10 miliónov čipov pre zákazníkov z automobilového, priemyselného a telekomunikačného sektora, ako sú BMW, Mercedes-Benz, Siemens, Apple a Samsung.

Schaeffler hovorí, že boom elektrických vozidiel ustupuje nárastu dopytu po hybridoch.
Nemecký dodávateľ sa pripája k VW, Porsche a GM a signalizuje, že spomalenie dopytu po elektrických vozidlách núti spoločnosti prepracovať svoje stratégie elektrifikácie. 

Spoločnosť Schaeffler spomaľuje nábeh výroby komponentov pre plne elektrické vozidlá, pretože vodiči v USA a Číne uprednostňujú nákup hybridných vozidiel, pričom rastie neistota v súvislosti s rýchlosťou zavádzania elektrických vozidiel.

"Boom elektrických vozidiel sa spomalil a jednoznačne nastáva renesancia hybridných pohonov," povedal v utorok v rozhovore generálny riaditeľ Klaus Rosenfeld. "Keďže výrobcovia automobilov musia plniť emisné ciele, trend elektrifikácie sa nezmenil."

Odvetvie prepracováva stratégie v dôsledku spomalenia dopytu po elektrických vozidlách.

Francúzsky dodávateľ automobilových súčiastok OPmobility varoval, že výroba elektrických vozidiel prebieha na úrovni, ktorá je len o niečo nižšia ako polovica očakávaní automobiliek.

Európske automobilky zasa vypínajú linky. Tentokrát ale nie vzhľadom na meškajúce čipy z Ázie, ale pre vnútroeurópsku divnú náladu

Do európskeho automobilového priemyslu sa zasa vracajú odstávky výrob. Ich príčinou sú meškajúce dodávky dielov, ktoré ho výrazne limitovali počas covidu, keď chýbali najmä čipy.

Trnavská fabrika koncernu Stelantis stojí tento týždeň od stredy do piatka a vyrábajú sa v nej iba menšie subdodávky pre externých odberateľov. Svoje vlastné modely nevyrába kvôli meškaniu nespresnených dielcov od európskych dodávateľov. Ako budú jej výrobné linky bežať budúci týždeň, bude informovať až v piatok.

Stellantis nie je jediný, kto mal v Európe problémy s komponentmi. Aj nemecká automobilka Porsche tento týždeň upozornila, že jej chýbajú niektoré hliníkové dielce, a tak sa môže zastaviť produkcia viacerých jej modelov. Nedávne európske povodne v Európe totiž zaplavili aj fabriku, kde sa vyrábajú. Ten istý problém môže zasiahnuť aj iné automobilky.

Dvorný dodávateľ Kie nasleduje jej rekordné nárasty. V krátkom slede avizuje stavbu druhej veľkej fabriky.

Najväčší tuzemský dodávateľ žilinskej automobilky Mobis, ktorý podobne ako ona prišiel z Južnej Kórey, len vlani na jar zverejnil, že k svojmu závodu pri Žiline postaví ďalší v Novákoch. Za 180 miliónov eur a pre takmer tristo nových pracovníkov.

Tu sa však plány Mobisu nekončia, teraz chce rozširovať aj žilinský závod o novú fabriku za 70 miliónov eur, v ktorej zamestná ďalších 350 pracovníkov.

Čínske značky získali v Európe rekordný 11 % podiel BEV
V nadchádzajúcich mesiacoch sa bude pozorne sledovať, či sa tento nárast objemu podarí udržať, keďže sa začnú uplatňovať dodatočné clá EÚ.

Čínske značky získali v júni 11 % európskeho trhu s elektromobilmi, čím zaznamenali rekordný počet registrácií, keďže výrobcovia sa snažili prekonať prísne clá Európskej únie, ktoré vstúpili do platnosti začiatkom tohto mesiaca.

Podľa analytikov spoločnosti Dataforce, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu a zostavila údaje, viedla spoločnosť SAIC Motor, ktorá predajcom vo veľkom dodala svoj hatchback MG4. Vozidlá registrované pred 5. júlom sa mohli zákazníkom predávať bez dodatočných ciel na dovážané elektrické vozidlá.

Sektor batérií v strednej a východnej Európe je odolný voči spomaleniu rastu európskych elektrických vozidiel

Poľsko a Maďarsko budú podľa prognóz v budúcnosti dominantnými hráčmi v hodnotovom reťazci batérií

Keďže investície do výroby batérií sa v západnej a južnej Európe spomaľujú v dôsledku pomalšieho predaja elektrických vozidiel, región strednej a východnej Európy vykazuje vynikajúce výsledky, najmä v Poľsku, ktoré má v súčasnosti leví podiel na výrobe batérií v EÚ
Európsky trh s elektrickými vozidlami (EV) sa v prvej polovici roku 2024 spomalil, čo prinútilo výrobcov automobilov znížiť svoje ambície. Stredná a východná Európa (SVE) však zatiaľ zostala týmto trendom relatívne nedotknutá a analytici sa domnievajú, že tento región má dobrú šancu udržať si svoju konkurenčnú výhodu, aspoň ak miestne orgány správne zahrajú svoje karty.

Slovensko siaha po šiestej automobilke. Čo sa dá očakávať od čínskeho štátneho koncernu SAIC?

  • SAIC hľadá lokalitu pre svoj európsky závod, v hre sú okrem Slovenska tri ďalšie krajiny.
  • Šiesta automobilka môže slovenskú výrobu áut zvýšiť k 2 miliónom ročne.
  • Niektoré krajiny sú voči prílevu čínskeho kapitálu zdržanlivé, súčasná slovenská vláda ho víta.

Pred novými pravidlami EÚ sa prudko zvyšuje počet plug-in hybridných elektrických zariadení.
Niektoré vozidlá PHEV teraz ponúkajú výrazne viac ako 100 km jazdy len na batérie. Dôvodom je revízia úžitkového faktora EÚ a daňové zvýhodnenie pre kupujúcich z radov podnikateľov. 
Najnovšie plug-in hybridné elektrické vozidlá (PHEV) majú v súčasnosti dojazd len na batérie, ktorý by sa ešte nedávno považoval za prijateľný pre plne elektrické vozidlo.

Podľa spoločnosti Dataforce sa tento rok predaj vozidiel PHEV opäť rozbehol a v celej Európe sa do mája zvýšil o 4,9 %. V tomto období sa predaj elektrických vozidiel v celej Európe zvýšil len o 2,5 %, uvádza Dataforce. Nové modely s dlhším dojazdom - niektoré s emisiami nižšími ako 20 gramov CO2 na kilometer - pomôžu výrobcom automobilov dosiahnuť prísnejšie emisné ciele, ktoré sa začnú plniť v roku 2025, tvrdia odborníci.

Škoda napríklad 11. júla otvorila objednávky na nový Superb iV PHEV, ktorý má dojazd len na elektrický pohon približne 135 km, čo je viac ako dvojnásobok dojazdu súčasného modelu, ktorý je 56 km. Emisie sú len 8 g/km.

Jeden z najväčších výpadkov IT v histórii zaznamenali používatelia systému Windows 10 spoločnosti Microsoft na celom svete približne od 18:00 východného času 18. júla v dôsledku chybnej aktualizácie obsahu od spoločnosti CrowdStrike, ktorá sa zaoberá kybernetickou bezpečnosťou. Spoločnosť so sídlom v USA odvtedy uviedla, že problém bol identifikovaný a bola nasadená oprava, hoci rozsiahly chaos stále ovplyvňuje priemyselné odvetvia vrátane prístavov a letísk.

Väčšina podnikov v nemeckom automobilovom sektore plánuje rušenie pracovných miest. Hlavnými dôvodmi sú rastúce náklady a príchod novej konkurencie, najmä z Číny, vyplýva z prieskumu konzultačnej firmy Horváth.

So znižovaním počtu zamestnancov v Nemecku podľa prieskumu v najbližších piatich rokoch počíta 59 % opýtaných firiem, nábor plánuje iba 15 %.

Vo zvyšku západnej Európy chystá personálne škrty 53 % respondentov.

„Čoraz viac sa vyrába tam, kde sa autá predávajú. Nie je to nič nové, ale naberá to na sile,“ uviedol Frank Göller z firmy Horváth. Dôsledkom tohto vývoja je podľa neho presun pracovných miest zo západnej Európy do iných častí sveta.

Tri štvrtiny opýtaných podnikov plánujú nové výrobné kapacity v Indii. V Číne aj vo východnej Európe ich má v úmysle budovať 60 % firiem. (čtk, dpa)

Stredná a východná Európa je lídrom v oblasti zabezpečenia dodávateľských reťazcov v automobilovom priemysle. 

Automobilový priemysel je jedným z najväčších európskych úspechov, ktorý v roku 2022 vygeneruje príjem vo výške 1 bilióna EUR alebo 7 % celkového HDP. Zamestnáva 13,8 milióna ľudí, čo predstavuje 6,1 % z celkového počtu zamestnancov EÚ, a podporuje 60 miliárd EUR, čo predstavuje približne 30 % celkových ročných investícií EÚ do výskumu a vývoja.

Toto odvetvie v súčasnosti ďalej ťaží z nearshoringu, megatrendu, v rámci ktorého spoločnosti presúvajú výrobu bližšie k svojim koncovým trhom, aby zabezpečili svoje dodávateľské reťazce. Podnietila to pandémia Covid, ako aj geopolitické napätie a čoraz protekcionistickejšie nariadenia vlád. V Európe sa trend nearshoringu významne podieľa na zvýšení dopytu po európskych priemyselných a logistických priestoroch, keďže výrobcovia finálnej montáže a dodávatelia automobilového priemyslu prvého a druhého stupňa čoraz viac presúvajú svoju výrobu do Európy.

Najnovšie PMI ukazujú spomalenie ekonomického rastu v Európe, pričom Nemecko a eurozóna boli zasiahnuté najviac. Podľa novo zverejnených PMI spoločnosti S&P Global sa zdá, že zlá ekonomická kondícia európskeho výrobného priemyslu nemá konca kraja. Výrazným problémom čelí najmä Nemecko a eurozóna ako celok, pričom v úpadku zostáva aj poľský spracovateľský priemysel.

V júni došlo v eurozóne k prudkému zhoršeniu výkonnosti priemyslu, pričom bol zaznamenaný najvýraznejší pokles výroby od začiatku roka.
Júnový index PMI výrobného sektora eurozóny podľa spoločnosti S&P Global klesol zo 47,3 na 45,8 bodu. Tempo poklesu čiastkových indexov, ako sú nové objednávky a nákupná aktivita, sa zrýchlilo, čo znamenalo najvýraznejší pokles od januára. Zamestnanosť v priemyselnom sektore tiež klesla už trinásty mesiac po sebe.
Pokles sa dotkol takmer všetkých krajín eurozóny. V Grécku, ktoré bolo predtým lídrom v pozitívnom smere, klesol index na najnižšiu úroveň za posledných šesť mesiacov. Rastové tendencie sa spomalili v Španielsku a Holandsku, zatiaľ čo Nemecko trvalo zaznamenalo najslabšie hospodárske výsledky v priemyselnom sektore.

Čínsky výrobca elektromobilov BYD postaví v Turecku závod za miliardu dolárov. 

Čínsky výrobca elektrických vozidiel BYD Co Ltd otvára novú aktivitu, na ktorej sa dohodol s tureckou vládou na vybudovaní výrobného závodu v Turecku v hodnote 1 miliardy USD s ročnou kapacitou 150 000 vozidiel, turecký priemysel a technológie povedal v pondelok minister.
Minister Mehmet Fatih Kacir zverejnil na platforme sociálnych médií X obrázky tureckého prezidenta Tayyipa Erdogana, ktorý sa stretol s generálnym riaditeľom BYD Wang Chuanfu na slávnostnom podpise dohody.

Najväčšia skupina zákonodarcov v EÚ chce revidovať zákaz spaľovacích áut v roku 2035, vyplýva z návrhu.  

EÚ minulý rok prijala politiku, ktorá v roku 2035 zakáže predaj nových automobilov s emisiami CO2, čím v podstate ukončí predaj nových vozidiel so spaľovacím motorom na benzín a naftu.

Európska komisia uviedla, že vytvorí zákonnú cestu, aby predaj nových automobilov, ktoré jazdia len na "e-palivá" - syntetické palivá, ktoré sa môžu používať v aute so spaľovacím motorom namiesto benzínu - mohol pokračovať aj po roku 2035 po tom, ako túto výnimku požadovalo Nemecko.

To by mohlo umožniť výrobcom automobilov vyvíjať a naďalej predávať nový druh automobilov so spaľovacím motorom, ktoré jazdia len na certifikované palivá s neutrálnymi emisiami CO2 a sú vybavené technológiou, ktorá zabraňuje ich štartovaniu po naplnení benzínom alebo naftou.
EPP nešpecifikovala, akým spôsobom by chcela zmeniť politiku v oblasti emisií CO2 v automobiloch. V dokumente sa dodáva, že skupina chce "prehodnotiť zákaz spaľovacích motorov a vyvinúť špičkovú technológiu spaľovacích motorov".

Ak EPP návrh dokumentu prijme, bude vyvíjať tlak na Európsku komisiu Ursulu von der Leyenovú, ktorá patrí do skupiny EPP, v súvislosti s tým, ako bude riadiť európsku ekologickú agendu, keďže sa usiluje získať súhlas väčšiny zákonodarcov EÚ na svoje druhé funkčné obdobie.

Von der Leyenová potrebuje podporu skupiny EPP, aby si zabezpečila väčšinu, ale čelí výzve, že musí získať aj skupiny vrátane socialistov a demokratov, ktorí sú proti oslabeniu európskych politík boja proti zmene klímy.

Čína môže do roku 2030 dodať tretinu svetových vozidiel.
Zo správy AlixPartners vyplýva, že aj keď sa USA snažia chrániť domáci trh, čínske automobilky pokračujú v neustálom postupe ku globálnej dominancii. Podľa správy poradenskej spoločnosti AlixPartners sa očakáva, že čínske automobilové značky dosiahnu do roku 2030 33-percentný podiel na trhu na celom svete vrátane 20-percentného podielu na trhu v Mexiku.

Odvetvie nabíjania elektrickej energie a výrobcovia vozidiel spolupracujú na rozvoji ekosystému e-mobility
Spolupráca v rámci ekosystému e-mobility je kľúčom k rýchlemu rozšíreniu prechodu Európy na elektrické vozidlá (EV). Preto európski výrobcovia vozidiel a priemysel elektrického nabíjania podpísali spoločné vyhlásenie s cieľom zintenzívniť spoluprácu a dialóg. 

EÚ má jedny z najambicióznejších cieľov v oblasti znižovania emisií CO2 na svete a elektrifikácia cestnej dopravy je základom pre dosiahnutie klimatických cieľov Európy.

Prechod na elektrické vozidlá však znamená oveľa viac než len jednoduchý prechod od spaľovacieho motora k elektrickému pohonu.

Dosiahnutie spoločných cieľov si vyžaduje systémovú transformáciu, do ktorej sa zapoja noví partneri naprieč dopravným, energetickým a digitálnym ekosystémom, ako sa predpokladá v našom manifeste #FutureDriven.

Preto európski výrobcovia vozidiel a priemysel elektrického nabíjania posilňujú svoju spoluprácu v tomto kritickom bode tejto transformácie.

Európska asociácia výrobcov automobilov (ACEA) a ChargeUp Europe podpísali spoločné vyhlásenie s cieľom posilniť štruktúrovaný dialóg a určiť prioritné oblasti spolupráce.

Či už ide o politické usmernenia týkajúce sa investícií do rozvodných sietí, zavedenie "práva na pripojenie", zavádzanie ultrarýchlych nabíjačiek pre ťažké vozidlá alebo integráciu jednotného trhu, spolupráca medzi energetickými a dopravnými systémami môže priniesť značné výhody pre prechod Európy na elektrické vozidlá.

Vláda schválila investičný stimul 214 miliónov eur pre baterkáreň v Šuranoch.

Stimul pre firmu GIB, kde má 80-percentný podiel čínsky Gotion a zvyšok slovenský InoBat Auto, má byť z väčšej časti priamou dotáciou, 64 miliónov bude predstavovať daňová úľava.

Ide o významný posun, keďže Gotion má byť jedným z najväčších investorov na Slovensku. Podobný balík peňazí by mala v Košiciach vynaložiť švédska automobilka Volvo. Kórejská Kia, ktorá má závod v Žiline, v čase príchodu hlásila, že jej investícia je 1,5 miliardy dolárov.

Spoločnosti v novembri minulého roka uviedli, že ich cieľom je v počiatočnej fáze vybudovať závod na výrobu batérií pre elektromobily s celkovou ročnou produkciou 20 gigawatthodín.

Výroba sa má začať začiatkom roka 2027 a plná kapacita sa dosiahne v polovici roka 2027.

Medzi podporovateľov spoločnosti Gotion patrí VW, ktorý investoval 1,1 miliardy eur, aby sa v roku 2020 stal akcionárom spoločnosti Gotion.

Európske automobilky sa obávajú, že čínske clá na elektromobily sa stanú skutočnosťou.

Rozhodnutie Európskej komisie uvaliť clá na dovážané čínske elektrické vozidlá by mohlo mať ďalekosiahle dôsledky pre európskych výrobcov automobilov, keďže prípadná obchodná vojna by poškodila nielen ich obchod v Číne, ale aj ich vlastný dovoz automobilov vyrobených v Číne.
Najmä nemeckí výrobcovia automobilov môžu v Číne veľa stratiť a stredajšie oznámenie ich necháva v napätí nad rozhodnutím, ktoré generálny riaditeľ BMW (BMWG.DE), otvára novú kartu Oliver Zipse označil za "nesprávnu cestu".

VW reaguje na to, že EÚ zaviedla až 38% clo na čínske elektrické vozidlá.VW Group má v Číne spoločný podnik so spoločnosťou SAIC, známy ako SAIC-VW. Čínsky výrobca OEM by mohol čeliť najprísnejším clám na dovoz EV. 

Clá by sa mohli dotknúť aj skupiny Volkswagen, keďže jej najväčší spoločný podnik v Číne je známy pod názvom SAIC-VW so sídlom v Šanghaji. Hovorca VW Group pre Automotive Logistics uviedol, že načasovanie rozhodnutia Komisie EÚ je "škodlivé pre súčasný slabý dopyt po vozidlách BEV v Nemecku a Európe".

Hovorca OEM dodal, že VW Group sa zasadzuje za otvorenú obchodnú politiku založenú na pravidlách s voľným a spravodlivým obchodom a otvorenými trhmi, ale uviedol, že vyrovnávacie clá "vo všeobecnosti nie sú vhodné" na posilnenie konkurencieschopnosti európskeho automobilového sektora z dlhodobého hľadiska. Hovorca uviedol: "VW je v tomto smere veľmi dôležitý: "Odmietame ich."

Spoločnosť ACC zastavila výstavbu dvoch európskych gigafabrík.
Pozastavenie výstavby dvoch z troch plánovaných gigafabrík v Európe zároveň zastavuje lokalizáciu dodávateľského reťazca elektrických vozidiel na kontinente

Spoločnosť Automotive Cells Company (ACC), ktorej akcionármi sú spoločnosti Stellantis, Mercedes-Benz a Saft, dcérska spoločnosť TotalEnergies, zastavila výstavbu dvoch z troch plánovaných európskych gigafabrík.

Tieto tri továrne vo Francúzsku, Nemecku a Taliansku boli plánované ako reakcia na výzvy, medzi ktoré patrí kontrola výroby a dodávateľského reťazca, zníženie vplyvu prepravy batérií na životné prostredie skrátením vzdialeností a pomoc pri konsolidácii európskeho automobilového priemyslu v podmienkach globálnej konkurencie.

Volvo presúva výrobu elektrických vozidiel z Číny do Belgicka

Spoločnosť Volvo Car AB začala presúvať výrobu elektrických vozidiel čínskej výroby do Belgicka, keďže Európska únia sa pripravuje na zavedenie ciel na elektrické vozidlá vyrobené v Číne, informoval denník The Times.

Okrem presunu výroby modelov Volvo EX30 a EX90 do Belgicka môže automobilka presunúť aj montáž niektorých modelov Volvo určených pre Spojené kráľovstvo, uvádza sa v správe s odvolaním sa na neidentifikované osoby. Spoločnosť Volvo, ktorú vlastní spoločnosť Zhejiang Geely Holding Group Co., je spomedzi západných výrobcov automobilov najviac vystavená potenciálnym clám, uviedol denník Times.

Nemecko lobuje u spoločnosti Northvolt za ďalší obrovský závod na výrobu batérií
Spoločnosť Northvolt už stavia v meste Heide továreň za 5 miliárd eur. Nemecko tlačí na švédskeho výrobcu batérií Northvolt, aby postavil druhú obrovskú továreň na severe krajiny v rámci pokračujúcej snahy Berlína prilákať ekologické investície. Minister hospodárstva Robert Habeck v pondelok na podnikateľskej konferencii v Bad Saarowe navrhol, aby spoločnosť Northvolt postavila dvojičku továrne v severovýchodnej spolkovej krajine Meklenbursko-Predpomoransko k závodu v hodnote 5 miliárd EUR (5,4 miliardy USD), ktorý sa stavia v meste Heide.

Habeck upozornil na investície ďalších spoločností do výroby batérií, napríklad BASF v Schwarzheide a Volkswagen Group v Zwickau.

Renault a Geely vytvorili spoločný podnik na vývoj, výrobu a predaj