„Ako sa stanete efektívnejšími? V určitom bode ste akosi obmedzený,“ povedal Thomson. “To je dôvod, prečo teraz vidíte viac ľudí, ktorí insourcujú.”
Zadávať logistiku externým dodávateľom?
Veľkosť spoločnosti, trajektória rastu, náklady na distribúciu a potreby služieb zákazníkom sú len niektoré z faktorov, ktoré musia podniky zvážiť, uviedli odborníci pre Supply Chain Dive. Rozhodovanie spoločností v posledných rokoch ovplyvnili aj narušenia prepravy, výkyvy dopytu a inflačné tlaky.
"Musíte mať jasnú víziu toho, čo sa z toho snažíte získať, a neuvažovať len s jediným nákladovým typom myslenia," povedal Jeremy Tancredi, partner v praxi Operations Excellence spoločnosti West Monroe.
Logistika tretích strán, tiež známa ako 3PL (Third party logistics), je systém, v ktorom organizácia (tretia strana) poskytuje logistické služby spoločnostiam, ktoré potrebujú zabezpečiť efektívnu distribúciu výrobkov, tovaru a zásob.
Tu sú hlavné dôvody, prečo niektoré spoločnosti využívajú 3PL, zatiaľ čo iné si plnenie zabezpečujú vo vlastnej réžii.
Outsourcing dáva podnikom priestor na rast a úspory
Spoločnosť Tancredi zaznamenala, že v prostredí nestáleho dopytu v posledných rokoch sa čoraz viac spoločností orientuje na model 3PL. Dodal, že novovznikajúce, rýchlo rastúce spoločnosti budú pravdepodobne čeliť výzvam pri insourcingu svojich operácií plnenia kvôli problémom s riadením kapacít.
"Nemáte dostatočnú flexibilitu," povedal Tancredi. "Buď si kúpite obrovský sklad, do ktorého budete rásť, a budete mať veľa nevyužitého priestoru a na začiatku veľa zaplatíte, alebo budete podstupovať toto cvičenie krátkodobých prenájmov a budete sa snažiť nájsť väčší priestor."
Ninaad Acharya, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Fulfillment IQ, uviedol, že v poslednom čase pozoruje viac prípadov outsourcingu spoločností, s výnimkou podnikov s obzvlášť jedinečnými alebo zložitými operáciami plnenia. Úspech v oblasti plnenia znamená dosiahnuť vysokú priepustnosť a nízke náklady na splnenú jednotku - čo je náročný cieľ, keď distribúcia nepatrí medzi hlavné kompetencie mnohých spoločností.
"Niekedy sa stretávate s dichotómiou toho, aká je vaša organizačná kultúra ako značky, v porovnaní s tým, čo musíte robiť v rámci skladu," povedal Acharya. "Je to kultúrne trochu nezosúladené a nemusí to byť jadrom vášho podnikania."
Spoločnosť Singing Machine Company minulý rok prešla z vlastnej logistiky na externý model, pretože sa snažila vyhnúť rastúcim nákladom na komerčné nehnuteľnosti, pracovnú silu a dodávateľský reťazec. Spoločnosť odhadla, že táto zmena odstráni ročné výdavky na fixný nájom a mzdové náklady vo výške 2,8 milióna USD.
"Ak potrebujete však kontrolu, pravdepodobne ste ochotní absorbovať rôzne problémy, aby ste mohli robiť vlastnú logistiku. Ak ale dokážete štandardizovať svoj proces, využitie 3PL vám takmer vždy ušetrí peniaze." Bill D’Alessandro, CEO spoločnosti Natural Dog Company
Spoločnosť Natural Dog Company tiež zaznamenala úspory nákladov po outsourcingu plnenia cez 3PL v 4. štvrťroku 2023, uviedol generálny riaditeľ Bill D’Alessandro v príspevku na LinkedIn začiatkom tohto roka. Tento krok pomôže spoločnosti ušetriť 750 000 dolárov ročne len na poštovnom a 500 000 dolárov na zníženom nájomnom a mzdových nákladoch.
„Nielenže šetríme peniaze, ale teraz máme dosah na 90 % adries v USA za 3 dni alebo menej,“ povedal D’Alessandro.
Zatiaľ čo D’Alessandro v príspevku poznamenal, že väčšia kontrola nad procesom plnenia spoločnosti bola pred niekoľkými rokmi užitočná, outsourcing bol „obrovskou úľavou“. Ostatné spoločnosti, ktoré zvažujú urobiť to isté, musia zvážiť rovnováhu, ktorú chcú dosiahnuť, pokiaľ ide o kontrolu verzus úspory nákladov, dodal.
„Ak potrebujete kontrolu, pravdepodobne ste ochotní absorbovať problémy, aby ste si spravili vlastnú logistiku,“ napísal. “Ak dokážete štandardizovať svoj proces, použitie 3PL vám takmer vždy ušetrí peniaze.”
Spoločnosti využívajú externé plnenie pre väčšiu kontrolu
Insourcingové plnenie ponúka svoju vlastnú výhodu. Odborníci tvrdia, že to spoločnostiam dáva väčšiu kontrolu nad skúsenosťami so službami zákazníkom, čo môže byť užitočné pri udržiavaní spokojnosti veľkých zákazníkov. Spoluzakladateľ Frost Buddy a COO Mitch Mammoser v príspevku na LinkedIn začiatkom tohto roka uviedol, že kontrola bola kľúčovým faktorom pri prechode na interné plnenie po dva a pol roku s 3PL ShipBob.
“Pre nás to bolo striktne obmedzené na náklady na dopravu a prácu a väčšiu kontrolu,” napísal Mammoser.
Predajca DavidsTea tiež získal informácie o svojich operáciách plnenia minulý rok po oneskorení online objednávok od svojho predchádzajúceho poskytovateľa. Spoločnosť sa rozhodla nepoužiť ďalšie 3PL po tom, čo zistila, že „žiadna iná organizácia sa nemôže vyrovnať podnikateľskému duchu a inováciám, ktoré sú potrebné na to, aby sme zaistili zlepšenie celkového zážitku so značkou pre našich spotrebiteľov a našich vlastných zamestnancov,“ povedal prezident, finančný riaditeľ a prevádzkový riaditeľ Frank Zitella. Pandémia prinútila mnohé spoločnosti využiť 3PL na zvýšenie kapacity, ale podniky sa teraz agresívnejšie zameriavajú na úspory nákladov vo svojich operáciách dodávateľského reťazca, povedal Bo Thomson, viceprezident pre poradenstvo v spoločnosti enVista, dodávateľského reťazca a konzultačnej firmy podnikových technológií. To by mohlo viesť k zvýšenej aktivite v oblasti insourcingu, prinajmenšom medzi spoločnosťami s vyspelými alebo zložitými dodávateľskými reťazcami, ktoré sú zvyčajne priťahované k insourcingu.
ZDROJ